Veelgestelde vragen

Wij hebben de meest gestelde vragen hieronder beantwoord.
Staat uw vraag er (nog) niet bij? Neem dan contact op met ons via info+faq@fotoboekenshop.nl

Bestellen

Het is soms mogelijk om nieuwe titels te reserveren. Wanneer dit het geval is, staat er bij het artikel dat het om een pre-order gaat. De datum die bij het artikel staat is altijd onder voorbehoud.
Het voordeel van reserveren is dat het artikel direct naar jou gestuurd zal worden zodra wij deze binnen hebben.

Een bestelling die een pre-order bevat wordt verzonden zodra de bestelling compleet beschikbaar is.

Voor bestellingen naar Nederland onder de 15 euro vragen wij 3,95 euro aan verzendkosten. Dit is voor zowel brievenbus pakketten, gewone pakketten als pakketten naar een servicepunt van DHL.

Voor bestellingen naar Belgie onder de 100 euro vragen wij 4,95 euro aan verzendkosten. Bestellingen naar Duitsland zijn 6,95 euro.

Dit is ongeacht het aantal items per bestelling.
Benieuwd naar de overige buitenlandse verzendtarieven of levertijden? Bekijk dan onze Levertijd en Verzendkosten pagina.

Alle bestellingen boven de 15 euro worden in Nederland gratis verzonden.
Alle bestellingen boven de 100 euro worden gratis naar België gratis verzonden.
Alle bestellingen boven de 101 euro worden gratis naar Duitsland verzonden.
Voor Luxemburg, Frankrijk, Oostenrijk en Polen geldt gratis verzending vanaf 126 euro.
Zie de ‘Levertijd en Verzendkosten‘ pagina voor een volledig overzicht.

De meeste artikelen pakken we met veel liefde en plezier in. Helemaal gratis! Omdat wij de mens of boek niet beoordelen op hun ‘cover’ heeft ons cadeaupapier een neutrale print.

Door logistieke redenen is het soms niet mogelijk dat wij een artikel inpakken. Dit staat altijd bij het artikel zelf vermeld. Een voorbeeld hiervan is het ‘Boekenstandaard Perspex Design Groot’, maar ook de grote limited editions of koffietafels kunnen wij helaas niet inpakken.

Het is altijd mogelijk om jouw bestelling op een ander adres te laten bezorgen dan het factuuradres. Vink daarvoor de optie ‘verzenden naar een ander adres?’ aan na het invullen van je eigen gegevens.

Wil je jouw bestelling verzenden naar een Nederlands DHL servicepunt?
Klik bij ‘verzending’ op ‘Servicepunt DHL’ en selecteer het servicepunt via de knop: ‘SELECTEER SERVICEPUNT’

Het is mogelijk te betalen met:

iDeal (Nederlandse bank)
Bancontact (Belgische bank)
SOFORT
ApplePay (Apple device)
Creditcard
Paypal (zie tabblad ‘Paypal’ voor meer info)
Bank overschrijving (binnen 7 dagen – verwerking gemiddeld 2 a 3 dagen – zie ‘Bankoverschrijving’ Deze optie is alleen op verzoek mogelijk.)

Via Paypal heb je een extra aankoop bescherming. Het is ook mogelijk om via Paypal de eventuele retourkosten vergoed te krijgen.

Paypal vraagt voor deze service 3,4% over de bestelkosten als betaalkosten. Deze kosten reken wij door aan de klant.

Via Paypal kun je betalen met een Paypal saldo, gekoppelde bank account of gekoppelde creditcard.

Helaas zijn er de afgelopen tijd veel bankoverschrijvingen opgestart en niet betaald. Wij houden de voorraad daarom onnodig achter. Wil je een bestelling met een bankoverschrijving betalen? Neem dan eerst contact met ons op via: info@fotoboekenshop.nl

Bankoverschrijving

Na de bestelling ontvang je een e-mail met alle informatie over de overschrijving. Houd ook de spam postvak in de gaten.
In deze e-mail staat het IBAN nummer en omschrijving van onze betaalpartner Mollie. Let op dat je het geld overmaakt naar ‘Stichting Mollie Payments’ en niet naar Fotoboekenshop. Let op dat de betaalkenmerk goed ingevuld wordt. Anders kan de betaling helaas niet goed verwerkt worden.

Onze betaalprovider Mollie doet er gemiddeld 2 a 3 werkdagen over om de betaling te verwerken. Wanneer wij goedkeuring krijgen van Mollie zullen wij de bestelling verzenden.

Om een bankoverschrijving te voldoen krijg je 7 dagen de tijd.

Mollie is onze betaalpartner. Dit betekent dat je na het kassascherm doorgestuurd wordt naar de extra beveiligde servers van Mollie. Hierdoor zijn wij er zeker van dat uw betaling goed en veilig verloopt.

Een limited of special edition moeten wij vaak eerst nog bij de leverancier bestellen. Wanneer dit het geval is zal dit in de omschrijving van het artikel gecommuniceerd worden.

Indien dit het geval is ontvangen wij eerst graag een e-mail (info@fotoboekenshop.nl) zodat wij de accurate voorraad bij onze leverancier kunnen opvragen. Zo is er geen gedoe met betalingen (en mogelijk terugbetalingen) en ben je (zo goed als) zeker dat je jouw special of limited editie ontvangt.

Jazeker! Momenteel versturen we naar Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen.
Een verzending naar een ander ‘Euro’ land is vaak ook mogelijk. Neem daarvoor eerst contact met ons op zodat wij de verzendkosten kunnen berekenen.

Wanneer er een bestelling op Fotoboekenshop.nl geplaatst wordt willen wij deze zo snel mogelijk verwerken en verzenden. Natuurlijk blijven wij altijd afhankelijk van de postorderbedrijven.

Een bestelling die gemaakt is van maandag tot en met vrijdag voor 14:00 uur zullen wij doorgaans dezelfde dag nog aan de chauffeur van DHL overhandigen.

Door de drukte bij de postbedrijven kan de bezorging langer op zich laten wachten dan je gewend bent. Het is slim om daarom de track-and-trace goed in de gaten te blijven houden.
Voor een volledig overzicht en de verzendkosten en levertijd naar het buitenland zie onze Levertijd en Verzendkosten pagina.

Fouten maken is menselijk. Stuur zo snel mogelijk een email naar info@fotoboekenshop.nl zodat wij het adres nog kunnen aanpassen.

Zolang jouw bestelling nog niet verzonden is kan deze nog geannuleerd worden. Stuur zo snel mogelijk een email naar info@fotoboekenshop.nl zodat wij de bestelling kunnen annuleren en het geld terug kunnen betalen.
Vermeld in deze mail jouw ordernummer en naam zodat we de bestelling makkelijk terug kunnen vinden.

Ben je toch niet helemaal tevreden met jouw aankoop? Dat kan gebeuren. Retourneren mag bij ons, in de originele verpakking, binnen 30 dagen.
Graag ontvangen wij eerst een mail op info+retouren@fotoboekenshop.nl zodat we ervan op de hoogte zijn.
Zodra wij jouw pakket ontvangen hebben storten wij het aankoopbedrag (min eventueel gemaakte retourkosten voor onze optionele retourservice) binnen 14 dagen terug op de rekening waarop de betaling gemaakt is.
Het is ook mogelijk om via ons een retourlabel te ontvangen. Deze kunt u aanmaken via deze pagina. Het gebruik maken van onze retourservice kost 5,95 euro.
Het is helaas niet mogelijk om de bestelling persoonlijk af te geven.

Voor meer informatie over retourneren zie onze retour pagina.

Wanneer je niet tevreden bent met jouw aankoop mag je deze binnen 30 dagen na ontvangstdatum ruilen of retourneren. Wij accepteren enkel een retour in de originele verpakking. Na 30 dagen wordt de aankoop als definitief beschouwd.

Klik hier voor de ruil en retourneer voorwaarden.

Na ontvangst van jouw retour zullen wij het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terugstorten op de betaalmethode waarop de betaling ook verricht is.

Soms hebben wij een actie waar een gratis artikel (bijvoorbeeld een gratis boek) aan vast zit. Hiervan geldt altijd zolang de voorraad strekt.
Indien je het product retourneert waarbij je een gratis product ontvangen hebt, ontvangen wij ook graag het gratis artikel retour. Wanneer wij deze niet retour ontvangen zullen wij de kosten hiervan in mindering brengen van het retour te betalen bedrag.

Voorbeeld: Een boek van 20 euro met als actie een gratis boek t.w.v. 5 euro. Bij enkel retouren van het boek van 20 euro en houden van het ‘gratis’ boek t.w.v. 5 euro, zullen wij 15 euro terug storten.

Het is niet mogelijk om externe cadeaubonnen in te leveren bij Fotoboekenshop.

Veel bedrijven hebben een achterstand of problemen door het corona/COVID19 virus. Fotoboekenshop is (gelukkig) kerngezond! Daardoor verzenden wij alles gewoon op schema.

Let 0p: de postorderbedrijven kunnen het druk hebben. Net als bij alle andere webwinkels zou bij de bezorging een kleine vertraging opgelopen kunnen worden. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Levering

95% van de bestellingen worden bezorgd door DHL. Daarnaast worden pakketjes soms ook bezorgd door PostNL.

Naar Luxemburg werken we samen met DPD.

De geschatte levertijd in Nederland bedraagt tussen de 1 en 3 werkdagen. Veel pakketten worden de volgende werkdag bezorgd.

Door drukte bij de postorderbedrijven is het mogelijk dat het pakket een vertraging oploopt. Aan de levertijden kunnen daarom helaas geen rechten ontleend worden.

Zie onze levertijd & verzendkosten pagina voor meer informatie en de levertijd en verzendkosten naar Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen.

Zodra jouw bestelling verwerkt is ontvang je een e-mail met de verzendbevestiging. Daarnaast zal er een extra mail verzonden worden met de track-and-trace code. De track-and-trace werkt in de meeste gevallen pas wanneer het pakket bij het sorteercentrum verwerkt is. Dit is mogelijk pas laat in de avond. In de track-and-trace kun je zelf zien wanneer het pakket precies bezorgd gaat worden. Niet thuis? In de track-and-trace kun je ook zelf de locatie nog aanpassen.

Wat vervelend! Fotoboekenshop doet er alles aan alles zo goed mogelijk te verpakken. Het kan altijd voorkomen dat het postorderbedrijf minder voorzichtig met het pakket is geweest dan de bedoeling is. Daarom leggen wij graag de schadeclaim bij deze bedrijven.
Om een claim in te dienen vragen zij (en dus ook wij) het volgende:

  • Een of enkele foto’s van het originele beschadigde artikel.
  • Een of enkele foto’s van de originele buitenverpakking.
  • Een of enkele foto’s van de originele binnenverpakking.
  • Een geschreven bevestiging van het probleem, inclusief zendingsnummer, waarop staat bevestigd dat het pakket beschadigd ontvangen is. Dit inclusief handtekening.
  • Het factuurnummer.

Wanneer wij deze gegevens compleet hebben kunnen we overgaan op een claim. Bij niet volledig aanleveren van de informatie kunnen wij helaas niet overgaan tot claim en/of vergoeding van het beschadigde artikel.

De informatie kan gestuurd worden naar info+claim@fotoboekenshop.nl

Zodra het pakket verzonden wordt ontvang je een track-and-trace code. Hoewel de track-and-trace niet altijd direct werkt is het wel mogelijk dat de chauffeur het pakket al meegenomen heeft. Daarom is het vaak niet meer mogelijk om de bestelling nog aan te passen.

Fotoboekenshop

Fotoboekenshop is nog een relatief jong bedrijf. Daarom zijn wij (nog) niet aangesloten bij een webwinkel keurmerk. In de toekomst willen we dit natuurlijk wel gaan doen.

Wij staan natuurlijk wel geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder KVK nummer 77145011.

Fotoboekenshop is een online boekhandel en heeft helaas geen fysieke winkel of bezoekadres.

Ons magazijn zit op een andere locatie gevestigd dan ons postadres en is helaas niet toegankelijk voor bezoekers.

Fotoboekenshop is een eenmanszaak. Wij zijn helaas niet op zoek naar stagiaires of personeel.