Meteen naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Wij hebben de meest gestelde vragen hieronder beantwoord. 
Staat uw vraag er (nog) niet bij? Neem dan contact op met ons via contact@fotoboekenshop.nl

Bestellen en betalen

Is het artikel op voorraad?
De meeste artikelen hebben wij direct op voorraad. Dit kun je zien aan de voorraadtekst bij het artikel. Wanneer het artikel een pre-order is zal dit ook bij het artikel weergegeven worden. De datum bij het artikel kan altijd nog verschoven worden.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn 3,95 euro, met gratis verzending vanaf 20 euro. Voor België rekenen wij 5,95 euro aan verzendkosten. Klik hier voor een volledig overzicht van de levertijd en verzendkosten.

Mijn bestelling is een cadeau, pakken jullie het ook in?
De meeste artikelen kunnen wij ook als cadeau verpakken. De optie voor cadeauverpakking kan per artikel (onder de bestelknop) aangeklikt worden. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om alles in te pakken. Bij de artikelen waar dit niet mogelijk is zal deze optie ook niet zichtbaar zijn.

Pre-order
Wanneer een artikel niet op voorraad is is het vaak wel mogelijk deze vast te reserveren. Een reservering houdt in dat het artikel vast besteld kan worden. Zodra het artikel bij ons binnen is zal deze direct verzonden worden.
De datum die bij een pre-order staat is geen vaste datum. Het is altijd mogelijk dat het artikel eerder of (helaas) later uit komt. Gelieve hier rekening mee te houden. Een bestelling die een pre-order artikel bevat wordt pas verzonden zodra deze in zijn geheel op voorraad is. Soms is het dan ook verstandiger om een pre-order los te bestellen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Wij hebben verschillende betaalmogelijkheden zoals iDEAL, Bancontact, ApplePay, Creditcard Paypal en Klarna Afterpay. Voor de laatste twee betaalopties rekenen wij een deel van de betaalkosten door. Klik hier voor een overzicht van alle betaalmogelijkheden en de eventuele kosten daar van.

Waarom staat er “Mollie” op mijn bankafschrift?
Mollie is onze betaalpartner. Dit betekent dat je na het kassascherm doorgestuurd wordt naar de extra beveiligde servers van Mollie. Hierdoor kun je er zeker vanuit gaan dat de betaling goed en veilig verloopt.

Limited Editions en Special Editions
Een limited of special edition moeten wij vaak eerst nog bij de leverancier bestellen. Wanneer dit het geval is zal dit in de omschrijving van het artikel gecommuniceerd worden. Indien dit het geval is ontvangen wij eerst graag een e-mail (contact@fotoboekenshop.nl) zodat wij de accurate voorraad bij onze leverancier kunnen opvragen. Zo is er geen gedoe met betalingen (en mogelijk terugbetalingen) en ben je (zo goed als) zeker dat je jouw special of limited editie ontvangt.

Accepteren jullie ook externe cadeaubonnen?
Het is niet mogelijk om externe cadeaubonnen in te leveren bij Fotoboekenshop.

Bezorging en Retouren

Kan mijn bestelling ook naar een ander adres gestuurd worden?
Het is mogelijk om jouw bestelling naar een Nederlands DHL servicepunt te versturen. Daarnaast kun je ook in het kassascherm selecteren dat het pakket naar een ander adres gestuurd moet worden.

Met welk bedrijf wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij werken samen met DHL, DPD en PostNL. De meeste bestellingen binnen Nederland worden met DHL bezorgd.

Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Wanneer er een bestelling op Fotoboekenshop.nl geplaatst wordt willen wij deze zo snel mogelijk verwerken en verzenden. Natuurlijk blijven wij altijd afhankelijk van de postorderbedrijven. Een bestelling die gemaakt is van maandag tot en met vrijdag voor 14:00 uur zullen wij doorgaans dezelfde dag nog aan de chauffeur van DHL overhandigen. Voor een volledig overzicht en de verzendkosten en levertijd zie onze Levertijd en Verzendkosten pagina.

Ik heb een track-and-trace code ontvangen. Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?
Zodra het pakket verzonden wordt ontvang je een track-and-trace code. Hoewel de track-and-trace niet altijd direct werkt is het wel mogelijk dat de chauffeur het pakket al meegenomen heeft naar het distributiecentrum. Daarom is het vaak niet meer mogelijk om de bestelling nog aan te passen.

Annuleren
Zolang jouw bestelling nog niet verzonden is kan deze nog geannuleerd worden. Het beste kun je reageren op de bevestigingsmail met verzoek tot annulering zodat we meteen de juiste informatie hebben.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Ben je toch niet helemaal tevreden met jouw aankoop? Dat kan gebeuren. Retourneren mag bij ons, in de originele verpakking, binnen 30 dagen. Graag ontvangen wij eerst een mail op contact@fotoboekenshop.nl zodat we ervan op de hoogte zijn. Zodra wij jouw pakket ontvangen hebben storten wij het aankoopbedrag (min eventueel gemaakte retourkosten voor onze optionele retourservice) binnen 14 dagen terug op de rekening waarop de betaling gemaakt is.
Het is ook mogelijk om via ons een retourlabel te ontvangen. Deze kunt u aanmaken via deze pagina. Het gebruik maken van onze retourservice is enkel mogelijk in Nederland en kost 6 euro. Het is helaas niet mogelijk om de bestelling persoonlijk af te geven. Voor meer informatie over retourneren zie onze retour pagina.

Hoelang duurt het totdat mijn geld wordt teruggestort?
Na ontvangst van jouw retour zullen wij het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terugstorten op de betaalmethode waarop de betaling ook verricht is.

Ik wil mijn aankoop retouren. Mag ik het gratis artikel wel houden?
Soms hebben wij een actie waar een gratis artikel (bijvoorbeeld een gratis boek) aan vast zit. Hiervan geldt altijd zolang de voorraad strekt. Indien je het product retourneert waarbij je een gratis product ontvangen hebt, ontvangen wij ook graag het gratis artikel retour. Wanneer wij deze niet retour ontvangen zullen wij de kosten hiervan in mindering brengen van het retour te betalen bedrag.

Ik heb een beschadigd item ontvangen. Wat nu?
Wat vervelend! Fotoboekenshop doet er alles aan alles zo goed mogelijk te verpakken. Het kan altijd voorkomen dat het postorderbedrijf minder voorzichtig met het pakket is geweest dan de bedoeling is. Daarom leggen wij graag de schadeclaim bij deze bedrijven.
Om een claim in te dienen vragen zij (en dus ook wij) het volgende:

  • Een of enkele foto’s van het originele beschadigde artikel.
  • Een of enkele foto’s van de originele buitenverpakking.
  • Een of enkele foto’s van de originele binnenverpakking.
  • Een geschreven bevestiging van het probleem, inclusief zendingsnummer, waarop staat bevestigd dat het pakket beschadigd ontvangen is. Dit inclusief handtekening.
  • Het factuurnummer.

Wanneer wij deze gegevens compleet hebben kunnen we overgaan op een claim. Bij niet volledig aanleveren van de informatie kunnen wij helaas niet overgaan tot claim en/of vergoeding van het beschadigde artikel. De informatie kan gestuurd worden naar contact@fotoboekenshop.nl

Fotoboekenshop

Wie zijn jullie?
Fotoboekenshop is een relatief nieuwe webwinkel die op 1 mei 2020 zijn virtuele deuren opende.
Deze online boekhandel is een eenmanszaak en wordt gerund door Jeffrey.
Met een grote liefde voor fotografie en fotografie boeken, in combinatie met vele jaren ervaring in de (offline) detailhandel, is Fotoboekenshop een ideale match. Meer informatie? Zie de contact pagina.

Hebben jullie ook een keurmerk / Staan jullie geregistreerd bij de KVK?
Wij laten onze klanten graag aan het woord. Met een score van bijna 5 op 5 sterren weten de klanten Fotoboekenshop erg te waarderen. Klik hier om de reviews van Trustpilot te gaan.
Fotoboekenshop staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder KVK nummer 77145011.

Hebben jullie ook een fysieke winkel?
Wij zijn is een online boekhandel en hebben helaas geen fysieke winkel of bezoekadres.

Is het mogelijk om jullie magazijn te bezoeken / bestelling op te halen?
Ons magazijn zit op een andere locatie gevestigd dan ons postadres en is helaas niet toegankelijk voor bezoekers.

Hebben jullie ook vacatures?
Fotoboekenshop is een eenmanszaak. Wij zijn helaas niet op zoek naar stagiaires of personeel.